Algemene voorwaarden

Download algemene voorwaarden

Definities

  1. House of cycling, Gevestigd te Best onder KvK nr. 87988913
  2. Klant: degene met wie House of cycling een overeenkomst is aangegaan.
  3. Partijen: House of cycling en klant samen
  4. Consument: een klant die tevens een individu is en die als privepersoon handelt
Artikel 1 – Toepasselijkheid algemene voorwaarden
  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens House of cycling.
  2. Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.
  3. Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van de klant of van derden uitdrukkelijk uit.

Artikel 2 – Prijzen
  1. Alle prijzen die House of cycling hanteert zijn in euro’s, zijn inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratiekosten, heffingen en reis-, verzend- of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders overeengekomen.
  2. Alle prijzen die House of cycling hanteer voor zijn producten, op zijn website of die anderszin kenbaar zijn gemaakt, kan House of cycling te allen tijde wijzigen.
  3. Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die House of cycling niet kon voorzien ten tijde van het doen van de aanbieding c.p. het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.
  4. De consument heeft het recht om een overeenkomst te ontbinden als gevolg van een prijsverhoging zoals bedoeld in lid 3, tenzij de verhoging het gevolg is van een wettelijke regeling.

Artikel 3 – Monsters en modellen
Indien de klant een monster of model van een product heeft ontvangen, dan kan hij daaraan geen rechten ontlenen dan dat het een aanduiding is van de aard van het product, tenzij partijen uitdrukkelijk hebben afgesproken dat de te leveren producten met het monster of model overeenstemmen.

Artikel 4 betalingen en betalingstermijn
  1. House of cycling mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het overeengekomen bedrag verlangen.
  2. De klant dient de betaling achteraf binnen 7 dagen na levering te hebben voldaan.
  3. Betalingstermijnen worden beschouwd als fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de klant het overeengekomen bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft voldaan, hij van rechtswege in verzuim en in gebreke is, zonder dat House of cycling de klant een aanmaning hoeft te sturen c.p. in gebreke hoeft te stellen.
  4. House of cycling behoudt zich het recht voor om een levering afhankelijk te stellen van onmiddelijke betaling dan wel een zekerheidstelling te eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.

Artikel 5 – betalingen en betalinstermijnen
Artikel 6 – gevolgen van niet tijdig betalen
  1. Betaalt de klant niet binnen de overeengekomen termijn, dan is House of cycling gerechtig de wettelijke rente van 2% per maand voor niet-handelstransacties in rekening te brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
  2. Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigd aan House of cycling.
  3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
  4. Wanneer de klant niet tijdig betaalt, mag House of cycling zijn verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijn betalings verplichting heeft voldaan.
  5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen van House of cycling op de klant onmiddellijk opeisbaar.
  6. Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door House of cycling, dan is hij nogsteeds verplicht de afgesproken prijs aan House of cycling te betalen.

Artikel 7 – recht van reclame
  1. Zodra de klant in verzuim is, is House of cycling gerechtigd het recht van reclame in te roepen ten aanzien van de onbetaalde aan de klant geleverde producten.
  2. House of cycling roept het recht van reclame in door middel van een schriftelijke of elektronische mededeling.
  3. Zodra de klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, dient de klant de producten waar dit recht betrekking op heeft, onmiddellijk te retourneren aan House of cycling, tenzij partijen hierover andere afspraken maken.
  4. De kosten voor het terughalen of -brengen van de producten komen voor rekening van de klant

Artikel 9 – herroepingsrecht
  1. Een consument kan een online aankoop gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van reden ontbinden op voorwaarde dat:
  • Het product niet is gebruikt
  • Het geen product is dat snel kan bederven, zoals voedsel of bloemen
  • Het geen product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt of aangepast
  • Het geen producht is dat niet kan worden teruggestuurd om hygienische redenen(ondergoed, badkleding, enz.)
  • De verzegeling nog intact is, indien het gaat om gegevensdragers met digitale inhoud (dvd’s, cd’s, ect.)
  • Het product of dienst geen logies, reis, restaurantbedrijf, vervoer, cateringopdracht of vorm van vrijetijdsbesteding betreft
  • Het product geen los tijdschrift of losse krant is
  • De consument niet heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
  1. De bedenktijd van 14 dagen zoals lid 1 genoemd, vangt aan:
Op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van 1  bestellign
Zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen
  1. De consument kan  zijn beroep op het herroepingsrecht kenbaar maken via Info@house-of-cycling.nl, indien gewenst met behulp van het herroepingsformulier dat via de website van House of cycling, www.house-of-cycling.nl, kan worden gedownload.
  2. De consument is verplicht om het product binnen 14 dagen na het kenbaar maken van zijn herroepingsrecht te retourneren aan House of cycling, bij gebreke waavan zijn herroepingsrecht komt te vervallen.

Artikel 10 – vergoeding van bezorgkosten
  1. Indien de consument tijdig van zijn herroepingsrecht gebruik heeft gemaakt en als gevolg daarvan tijdig de volledige bestelling aan House of cycling heeft geretourneerd, dan zal House of cycling eventuele door de consument betaalde verzendkosten binnen 14 dagen na ontvangst van de tijdig en volledig geretourneerde bestelling aan de consument terugbetalen.
  2. De kosten voor de bezorgen komen slechts voor rekening van House of cycling als dat schriftelijk is gecommuniceerd.

Artikel 11 – vergoeding retourkosten
Indien de consument een beroep doet op zijn herroepingsrecht en de volledige bestelling tijdig retourneert, dan komen de kosten voor het retourneren van de volledige bestelling voor rekening van de consument.

Artikel 12 – opschortingsrecht
Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiend verbintenis op te schorten

Artikel 13 – retentierecht
  1. House of cycling kan een beroep doen op zijn retentierecht en in dat geval producten van de klant onder zich te houden, totdat de klant alle nog openstaande rekeningen ten aanzien van House of cycling heeft voldaan, tenzij de klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.
  2. De retentierecht geldt eveneens op de grond van eerdere overeenkomsten waaruit de klant nog betalingen verschuldigd is aan House of cycling.
  3. House of cycling is nooit aansprakelijk voor eventuele schade die de klant mogelijkerwijs lijdt als gevolg van het gebruikmaken van zijn retentierecht.

Artikel 14 – verrekening
Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van zijn recht om een schuld aan House of cycling te verrekenen moet een vordering op House of cycling.

Artikel 15 – eigendomsvoorbehoud
  1. House of cycling blijft eigenaar van alle producten van alle geleverde producten totdat de klant volledig heeft voldaan aan al zijn betalingsverplichtingen ten aanzien van House of cycling op grond van wat voor met House of cycling gesloten overeenkomst dan ook, met inbegrip van vorderingen inzake het tekortschieten in nakomingen.
  2. Tot die tijd kan House of cycling zicht beroepen op zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.
  3. Voordat het eigendom is overgegaan op de klant, mag de klant de producten niet verpanden, verkopen,vervreemden of anderszins bewaren
  4. Indien House of cycling een beroep doet op zijn eigendomsvoorbehoud, geldt de overeenkomst als ontbonden en heeft House of cycling het recht om schadevergoedin, gederfde winst en rente te vorderen.

Artikel 16 – levering
  1. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
  2. Levering vindt plaats bij House of cycling, tenzij partijen anders zijn overeengekomen.
  3. Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de klant aangegeven adres.
  4. Indien de overeengekomen bedragen niet of niet op tijd worden voldaan, heeft House of cycling het recht om zijn verplichtingen op te schorten totdat het overeengekomen deel als nog is voldaan.
  5. Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, met als gevolg dat de klant een verlate levering niet aan House of cycling kan tegenwerpen.

Artikel 17 – levertijd
  1. De door House of cycling opgegeven levertijden zijn indicatief en geven de klant bij overschrijding daarvan geen recht op ontbinding of schade vergoeding, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn  overeengekomen.
  2. Levertijd vangt aan op het moment dat de klant het bestelproces volledig heeft afgerond en daarvan een bevestigin heeft gekregen van House of cycling.
  3. Overschrijden van de opgegeven levertijd geeft de klant geen recht op schadevergoeding en evenmin het recht om de overeenkomst te ontbinden, tenzij House of cycling niet binnen 14 dagen na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand kan leveren of partijen hierover iets anders hebben afgesproken.

Artikel 18 – feitelijke levering
De klant dient ervoor zorg te dragen dat de feitelijke levering van de door hem bestelde product tijdig kan plaatsvinden.


Artikel 19 – transportkosten
Transportkosten zijn voor rekening van de klant, tenzij partijen hierover iets anders hebben afgesproken.


Artikel 20 – verpakking en verzending
  1. Indien de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan dient de klant, alvorens het product in ontvangst te nemen, hiervan door de expediteur c.p. bezorger een aantekening op te laten maken, bij gebreke waarvan House of cycling niet aansprakelijk kan worden gehouden voor eventuele schade.
  2. Inden de klant zelf voor transport van een product zorg draagt, dient hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer te melden aan House of cycling, bij gebreke waarvan House of cycling niet aansprakelijk kan worden gehouden voor eventuele schade.

Artikel 21 – bewaring
  1. Indien de klant bestelde producten pas later afneemt dan de overeengekomen leveringsdatum, is het risico van een eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de klant.
  2. Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afnamen van producten komen geheel voor rekening van de klant.

Artikel 22 – garantie
  1. De garantie met betrekking tot producten is uitsluitend van toepassing op defecten, veroorzaakt door ondeugedelijke fabricage, constructie of materiaal.
  2. De garantie geldt niet in het geval van normale slijtage en van schade onstaan als gevolg van ongevallen, aangebrachte wijzigingen aan het product, nalatigheid of ondeskundig gebruik door de klant, alsmede wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijke kan worden vastgesteld.
  3. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die het voorwerp zijn van een overeenkomst tussen partijen, gaat over op de klant op het moment waarop deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de klant komen of van een derde die het product ten behoeve van de klant in ontvangst neemt.

Artikel 23 – ruilen
  1. Het ruilen van gekochte artikelen is alleen mogelijk indien aan de  volgende voorwaarden is voldaan:
  • Het ruilen vindt plaats binnen 14 dagen na aankoop tegen overlegging van de originele factuur.
  • Het product wordt teruggebracht in de originele verpakking c.p. met de nog aangehechte originele prijs
  • Het producht is nog niet gebruikt
  1. Afgeprijsde artikelenm niet-houdbare artikelen zoals levensmiddelen, op maat gemaakte artikelen of speciaal voor de klant aangepaste artikelen kunnen niet worden geruild.

Artikel 24 – vrijwaring
              De klant vrijwaart House of cycling tegen alle aanspraken van derden die verband houde met
              De door House of cycling geleverde producten en/of diensten.

Artikel 25 – klachten
  1. De klant dient een door House of cycling geleverd product of verleende dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
  2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten, dan dient de klant House of cycling daarvan spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 1 maand na constatering van de tekortkoming, op de hoogte te stellen.
  3. Consumenten dienen House of cycling uiterlijk binnen 2 maanden na constatering van de tekortkomingen hiervan op de hoogte te stellen.
  4. De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat House of cycling in staat is hierop adequaat te reageren.
  5. De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen.
  6. Indien de klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet toe leiden dat House of cycling gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.

Artikel 26 – ingebrekestelling
  1. De klant dient ingebrekestelling schriftelijk kenbaar te maken aan House of cycling
  2. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat een ingebrekestelling House of cycling ook daadwerkelijk tijdig bereikt.

Artikel 27 – hoofdelijke aansprakelijkheid klant
              Als House of cycling een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is iedere van hen
              Hoofdaansprakelijk voor de volledige bedragen die zij op grond van die overeenkomst aan
              House of cycling verschuldigd zijn.
 

Hulp nodig?

Hulp nodig?

Mail ons via info@house-of-cycling.nl